Längre naglar

Jag har fått förfrågan om hur man får naglarna att växa, och att hålla.

Vad jag har kommit fram till  med hjälp av råd från andra och av att ha prövat mig fram är att man MÅSTE smörja och återfukta nageln regelbundet.

Jag har provat med olivolja, Sally Hansens E-vitaminolja och Ricinolja. Jag skulle tro att det är individuellt vilken som passar en bäst, man får helt enkelt prova sig fram. Det finns även mandelolja som ska vara bra, men jag har inte prövat den än.

För mig så fungerar Ricinoljan jättebra! Sally Hansenoljan har jag inte hunnit bilda mig så stor uppfattning om än, det jag vet är att naglarna behöver E-vitamin.

Bäst är om man kan smörja naglarna minst 3 gånger per dag. Den tiden jag gjorde det så växte naglarna ganska fort. Sen började jag slarva lite och smorde bara till kvällen, vilket märktes genom att mina nagelband började bli lite torra och fnasiga.

Det sägs även vara viktigt att smörja händerna med en bra handkräm några gånger om dagen, förslagsvis även efter nageloljan är insmord.



Att använda en bra nagelstärkare är också viktigt. Det finns hur många som helst, det är nog också individuellt vilken som funkar bäst.
Jag använder Sally Hansen.


Varannan gång tar jag Miracle Cure som underlack...




...och varannan gång Diamond Strength.

De gånger jag använder Miracle Cure som underlack så tar jag ett lager Diamond strength över innan jag målar vanligt lack. Diamond strength funkar även mycket bra som överlack.

Ett billigare men mycket bra alternativ är att hacka lite färsk vitlök och stoppa ner i en flaska vanligt genomskinligt nagellack. Efter det har fått dra i 7-10 dagar har du en effektiv nagelstärkare. Måla ett lager som underlack och sedan måla vanligt lack över. Ja det luktar lite vitlök, men när du väl målat ett lager vanligt lack, så dämpas lukten. Dagen efter är doften i stort sett borta.

Man kan naturligtvis lägga vitlök i en dyr nagelstärkare också.



Men åter igen, smörj, smörj, smörj!!!  Och använd aldrig naglarna som redskap!!



Jag återkommer med fler tips...    =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0