Himmel och falukorv

Himmel och pannkaka brukar man säga, men idag ändrar jag det till himmel och falukorv!!   =)


Idag gjorde jag falukorvsgratäng. Jag är inte den som älskar falukorv precis, men man får ju offra sig ibland.
Men så kände jag mig så trött på att det alltid blir samma rätter jag gör när vi ska ha falukorv, så jag aktiverade min fantasikörtel!

Resultat:



I den stora formen till vänster: Skivad falukorv med purjolök, paprika och tomater, med ett täcke av vitlök och örtkryddad färskost och Creme Fraiche.

I den lite mindre formen till höger: Skivad falukorv med purjolök, tomater och färsk timjan. Ett täcke av mozzarellaost överst.



Satt och tittade igenom kamera albumet i telefonen och hittade dessa bilder, tagna från min balkong en kväll i mitten på oktober förra året.
Titta och njut!!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0