Nytt om olivolja

Jag har surfat runt lite på olika nagelbloggar och har på flera olika ställen läst att olivolja inte funkar så bra för naglarna, då oljan är för tjock och molekylerna för stora för att kunna tas upp i nageln och ger ingen effekt.


Jag vet inte, många rekommenderar olivoljan som en livsnödvändighet för naglarna. Man får helt enkelt bilda sig en egen uppfattning baserat på erfarenhet och magkänsla .
Jag har valt att tro på det till ca 50%. 



Jag har också valt att tro ca 95% på mandeloljan, så den smörjer jag på fanatiskt flera gånger om dagen.



Kommentarer
Postat av: Pia Westergren

Nåt av det första vi lärde oss i våran utbildning var att olivoljan har alldeles för stora molekylercför naglar/nagelband.

Allra bäst är att köpa mandel eller myrraolja.

2012-02-09 @ 15:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0